Den store utstyrsdagen 5.november 12.00-15.00

Den store utstyrsdagen 05.November 2023 12.00-15.00 SinkabergHansen arena på Rørvik

Med bakgrunn i satsningen på bærekraft, både sosialt, økonomisk, klima og miljø er det behov for en dag hvor det kan selges og kjøpes utstyr og klær for en billig penge i Nærøysund.

Vi har nå bygget store anlegg og vi ønsker at flest mulig skal delta i meningsfulle fritidsaktiviteter. Med dette er det behov for utstyr og dagens situasjon gjør at vi har mindre å rutte med.

Derfor tar Nærøysund kommune og FAU/foreldreråd initiativ til en kles – og utstyrsdag hvor innbyggerne levere i forkant rent og helt utstyr/klær de ikke lenger har bruk for å selge det til en billig penge, eller gi bort. I samme slengen kan man kjøpe med seg det utstyret/klærne man har behov for til en billig penge. Vinn – vinn! 😊 Bra for klima, bra for lommeboka!

Formatet for gjennomføring er tenkt slik: SinkabergHansen arena deles inn utstyrskategorier. Utstyret merkes med pris og hvilket nummer det skal vippses til. Det utstyret som blir igjen kan hentes, eller så gis det til BUA eller lager for flyktninger. Selgerne har selv ansvar for å merke «varen» med pris og telefonnummer. Arrangementet gjennomføres i SinkabergHansen arena den 05.november 2023 kl: 12.00-15.00.

Kommunen ønsker at FAU- og foreldrerådsledere bidrar til å formidle informasjon til foreldregruppene i sine barnehager og skoler. I tillegg er vi avhengige at noen foreldre kan være med å hjelpe til som vertskap for arrangementet. Meld ifra til en av kontaktpersonene hvem som stiller innen fredag 28. Oktober.

For vertskapet sin del vil dagen strekke seg fra kl.09.00-16.00. Arrangementet er åpent for publikum 12.00-15.00. Timene før og timen etter brukes til opp- og nedrigging. Det er fullt mulig at flere foreldre fra samme barnehage stiller i løpet av dagen i form av rullering. Dette vil gjøre at dagen ikke blir så lang for de som stiller. Dette blir foreldrerådet eventuelt enige om internt.

Levering av utstyr:

Det vil åpnes opp for å levere utsyr i Sinkaberg arena på Rørvik på følgende tidspunkt:

Fredag 03.11.2023 kl:15.00-17.00

Lørdag 04.11.2023 12.00-14.00

Ta kontakt med for levering

Stine Barstad Holm – enhetsleder kultur – telefon: 47687648
stine.holm@naroysund.kommune.no

Helle Mørch Horseng – barnehagemyndighet – telefon: 41337224 helle.horseng@naroysund.kommune.no